شرح وظایف:
1-بررسی نیاز نیروی طرحی واحدهای مربوطه وارسال اعلام نیاز به معاونت بهداشتی در ابتدای هرماه و توزیع نیروهای طرحی با هماهنگی واحدهای مربوطه
2-بررسی نیازهای تعمیراتی و تجهیزاتی مراکز تابعه واعلام به معاونت بهداشتی وهماهنگی
3-تهیه و اجرای برنامه زمانبندی پایش عملکرد مراکزمجری برنامه پزشک خانواده باهماهنگی واحد نقلیه،بهداشت خانواده ، پیشگیری،اموردارویی،بهداشت محیط و حرفه ای ،آموزش سلامت،سلامت روان وارسال پسخوراند به واحدهای پایش شده
4-اعلام تغییرات و جابجایی های مربوط به برنامه پزشک خانواده به حسابداری جهت پرداخت حقوق پوشش مراکز مجری پزشک خانواده به تعداد توسط پزشک جانشین وتوسط پزشک دوم مرکز وتوسط پزشکان اورژانس و ماما جانشین در مواقع مرخصی ماماهای شاغل در برنامه
5-محاسبه جمعیت و کیلومتر مسافت های تحت پوشش تیم سلامت جهت محاسبه حقوق پزشک وماما شاغل در برنامه پزشک خانواده
6-فراخوان پزشکان جهت مراکز بدون پزشک مجری پزشک خانواده واستقرار پزشک در مرکز
7- محاسبه جمعیت شهری و روستایی مراکز تابعه براساس اطلاعات جمعیتی اعلام شده و تفکیک گروهای سنی
8-بازدید مشترک واحد گسترش و بیمه خدمات درمانی جهت پایش پزشکان و ماماهای تیم سلامت
9-جمع آوری آمار ماهیانه و آمارسه ماهه مجری برنامه پزشک خانواده کنترل و بررسی ورفع اشکال آمار، جهت ثبت سیستم وارسال آمار به معاونت بهداشتی
10-اعلام روزانه عدم حضور پزشکان وماماهای شاغل در برنامه به اداره بیمه سلامت رفسنجان
11-تأمین نیروی انسانی جهت مراکز بهداشتی درمانی شهری روستایی و تابعه
12-تأمین منابع, تجهیزات پزشکی و اداری, ساختمانی و نیروی انسانی لازم جهت مراکز
13-انجام سایر امور مربوطه طبق دستور مقام مافوق
واحد آمار:
1- ثبت كامپيوتري آمارهاي ماهيانه ، فصلي ، شش ماهه ، غربالگري و..
2-آمارهاي ماهيانه : تنظيم خانواده ، واكسيناسيون ، بهداشت روان ، شيرمصنوعي ، مرگ و مير ، مراجعين سرپایی
3-آمارهاي فصلي : فشار خون ، ديابت ، دهان و دندان، بهداشت مدارس ، هیپوتییروئیدی
4-آمارهاي شش ماهه : كودك سالم ، مانا
5- آمارهاي غربالگري : فشار خون ، ديابت
6-رفع نقص آمارهاي رسيده از مراكز
7-ارسال به موقع آمارها به استان
8-تجزيه و تحليل آمارها و تهيه عملكرد
9-پيگيري براي چاپ فرم ها ، دفاتر، كارتها و پوشه خانوار
10-توزيع فرم ها و دفاتر و كارتها و پوشه خانوار بين مراكز
11-انجام سایر امور مربوطه طبق دستور مقام مافوق
امور ساختمانی:
1-طراحی و ترسیم نقشه ساختمانی
2-نظارت بر طرح های اجرایی
3-نظارت بر تعمیرات ساختمانی
4-انجام امور محوله
شرح وظایف امور بهورزی
الف: پذيرش و آموزش
1-توجيه برنامه در روستاهاي اصلي و قمر هر خانه بهداشت و جلب همكاري مردم شوراي اسلامي ، معتمدان محلي و غيره برقراري ارتباط با خانواده ها و جستجوي نفرات واجد شرايط براي ارائه خدمات بهداشتي درماني و توجيه ارزش اين خدمات
2-تنظيم و نشر آگهي پذيرش بهورز بومي در روستاهاي مورد نظر
3-جمع آوري مدارك مورد نياز داوطلبان و تنظيم پرونده براي آنان
ب: باز آموزي و نظارت
1-پايش وارزشيابي علمي خانه هاي بهداشت به همراه تیم پایش مرکز بهداشت به منظور تعيين نيازهاي آموزشي بهورزان
2-همکاری با مرکز بهداشت دراستخراج و تجزيه وتحليل نتايج نيازسنجي ها و اولويت بندي آموزشي بهورزان
3-تدوين ، تنظيم و اجراي برنامه هاي بازآموزي بهورزان با مشاركت ساير واحدهاي بهداشتي بر اساس نيازسنجي ها
4-ارزشيابي مستمر برنامه هاي بازآموزي بهورزان با مشاركت ساير واحدهاي بهداشتي
5-تنظيم ، اجرا و ارزشيابي برنامه بازآموزي كاردان هاي ناظر مراكز بهداشتي درماني با مشاركت مركز بهداشت شهرستان
ج : سایر وظایف
1-تدوين ، تنظيم و اجراي دوره هاي آموزشي جهت كاركنان در بدو خدمت با مشاركت مركز بهداشت
2-مشاركت با مركز بهداشت شهرستان در برگزاري دوره هاي آموزش پزشكي جامعه نگر
3-شركت و حضور فعال در جلسات آموزشي و بازآموزي مركز بهداشت شهرستان و استان و كميته هاي مرتبط با آموزش در شهرستان
4-شركت و حضور فعال در تيم هاي نظارتي مركز بهداشت شهرستان
5-تشكيل جلسات شوراي مربيان به صورت ماهيانه و بررسي وضعيت دانش آموزان بهورزي
6-تشكيل جلسات شوراي بهورزي شهرستان با حضور نمايندگان بهورزان و بررسي مشكلات خانه ها و مراكز
7-انعكاس مشكلات استاني و كشوري به مركز بهداشت استان مشارکت در کمیته های آموزشی و اجرایی مرکز بهداشت شهرستان .
8-مشارکت در امور فنی بهورزان ( ارشیابی سالیانه - ارتقای شغلی – تغییر عنوان و ...
9-همکاری با فصلنامه بهورز ، تهیه و جمع آوری مطالب آموزشی مناسب از پرسنل جهت ارسال به دفت